Speltakken

De shantihorde

De welpen speltak voor meiden! De speltak bestaat uit toffe meiden tussen 7 en 11 jaar. Zij komen elke maandag tussen 18:30 en 20:00 uur samen bij het scoutinggebouw.

De Shantihorde speelt in het thema, de jungle. Samen met de figuren uit Jungleboek beleven ze de spannendste avonturen. Bij het spelen gebruiken de welpen hun fantasie en dit draagt bij aan de ontwikkeling van kinderen. Dit alles gebeurt onder leiding van deskundige vrijwilligers.

Jungleboek

De welpen spelen in het thema van Jungleboek en beleven allerlei spannende avonturen in de jungle. De Shantihorde identificeren zich met Shanti, het vriendinnetje van Mowgli uit het Jungleboek. Ze spelen in de jungle met hun vrienden Baloe, Broer Wolf, Rikki Tikki Tavi, Marala, Ikki en vele anderen.

In de jungle is er altijd wat te doen en elk dier heeft zijn of haar eigen wijsheden en favoriete bezigheden. Ikki vertelt de welpen bijvoorbeeld alles over vogels en Baloe weet weer veel over de verschillende dierensporen in de jungle. Met Marala zingen de welpen een leuk liedje en met de wolven leren ze alles over overleven in de jungle.

De verschillende activiteitengebieden zorgen ervoor dat er veel variatie in het programma zit en kinderen elke week iets anders doen. Op alles wat de kinderen bij de welpen leren, wordt voortgeborduurd bij de scouts. Als je ergens heel goed in wordt tijdens scouting verdien je daar gave badges mee.

Activiteiten

Elke week een nieuw avontuur bij de opkomsten, maar wat dacht je van de gave kampen die ze meemaken. Elk jaar gaan ze naar het Noordelijk Pinksterkamp met honderden andere scouts uit noord Nederland en elk jaar wordt er een zomerkamp georganiseerd, dit kamp is elk jaar ergens anders met je eigen groep. Maar in de winter zitten ze ook niet stil, dan gaan ze naar de Winter Welpendag en ze lopen met hun ouders de Winterhike. Het jaar zit bomvol verschillende leuke, leerzame en spannende activiteiten!

Leiding van de Shanti's

Frank Rijkens (teamleider)
Heleen van der Klok
Alec Doedens
Willem Lubberman
Nicole van Putten

Word lid!

Nieuwsgierig geworden?

Iedereen mag drie keer gratis komen meedoen, voordat je hoeft te beslissen of je scouting leuk genoeg vindt om lid te worden!

De contributie is €15,00 per maand. Klik snel op de knop “Word lid” en kom in contact voor meer informatie.