Roverscouts

Roverscouts zijn jongvolwassenen die tussen de 18 en 21 jaar oud zijn. Roverscouts vormen een zelfstandige speltak, omdat we jongeren de ruimte willen bieden hun eigen programma vorm te geven als belangrijke laatste fase in hun ontwikkeling. Hier passen geen ouderen bij. Wel is het zo dat het onderling contact zeer op prijs wordt gesteld. Een groep roverscouts wordt een stam genoemd. Zij hebben elke vrijdagavond hun opkomst van 20:45 tot 00:00 uur.

Naast de normale opkomsten op vrijdagavond, gaan de roverscouts ook elk jaar op zomerkamp, soms in Nederland, soms in het buitenland.

Verder zijn de roverscouts ook elk jaar als ondersteunende speltak te vinden op het Noordelijk Pinksterkamp.

Samen met de roverscouts organiseren ze ook de winterhike, een tweedaagsetocht van ruim 50km.

Roverscoutsbestuur

Voorzitter: Vincent Renker
Secretaris: Annabelle Bowles
Penningmeester: Tijmen van Veen

Ondersteuning van de Roverscouts

Adviseur: Jorg Wendker
Coach: Sophie Baars

Ben jij tussen de 18 en 21 jaar en heb jij zin in een scouting avontuur die je helemaal zelf kan invullen? Houd je van uitdaging? En heb je zin om nieuwe mensen te ontmoeten? Kom dan bij de Roverscouts!

Iedereen mag bij een maand gratis komen kijken, voordat je hoeft te beslissen of scouting leuk genoeg is om lid te worden!

De contributie is €17,50 per maand. Mail naar info@scouting-erica.nl voor meer info.