Scouts

De scouts zijn meiden van 11 t/m 15 jaar die elke vrijdag van 18:30 tot 20:30 opkomst hebben. Scouts gaan naar buiten! Trekken de deur achter zich dicht en gaan de wereld verkennen. Sta op je eigen benen. Ontwikkel je eigen mening. Het hoogtepunt van elk jaar zijn de kampen. Het ultieme avontuur. Met je patrouille in een tent. Je eigen keuken bouwen. Je eigen potje koken op het vuur. Op pad met kaart en kompas. Niet weten waar je ’s avonds slapen zal. Dikke vrienden worden!

Ontwikkel je talenten

Er is ruimte voor iedere Scout. Daarom is Scouting ook zo veelzijdig. Pannenkoeken bakken, zeilen, internetten, bruggen bouwen van touw en hout, zingen, kamperen onder een zeiltje, schminken, boogschieten, theater, vliegers maken… je kunt het zo gek niet bedenken. Elke week weer anders, elke week weer leuk!

Naast de normale opkomsten op vrijdagavond, gaan de scouts meerdere keren per jaar kamp. In het najaar gaan ze met alle leeftijdgenootjes uit Drenthe naar het Regio Scouts Weekend. Maken ze in de winter een mooie meerdaagse speurtocht/wandeling. Tijdens de Pinksteren zijn ze te vinden op het Noordelijk Pinksterkamp met bijna 4.000 andere scouts. In het voorjaar wordt er vaak een dag vlot gevaren. En in de zomer zoeken ze een mooi plekje in Nederland (of net over de grens) voor hun zomerkamp.

Leiding van de Scouts

Leida Langen (teamleider)
René Snippe
Gabriëlle Prinsen
Dana Loman

Ben jij tussen de 11 en 15 jaar? Vind je het leuk om iedere week iets leuks en unieks te doen? Wil jij nieuwe vriendinnen ontmoeten? Kom dan bij de Scouts!

Iedereen mag bij een maand gratis komen kijken, voordat je hoeft te beslissen of scouting leuk genoeg is om lid te worden!

De contributie is €17,50 per maand. Mail naar info@scouting-erica.nl voor meer info.