Speltakken

Explorers

De explorers zijn jongens en meiden van 15 t/m 18 jaar die elke vrijdag van 18:30 tot 20:30 opkomst hebben.

Als explorer ben je zelf verantwoordelijk voor het programma, je bereidt het samen met de andere explorers voor en je voert het samen uit. Je hebt geen leiding meer, maar begeleiding. Voor de begeleiding is dit een subtiel verschil, voor explorers is het een belangrijk verschil. Begeleiding bepaalt niet wat je moet doen, dat bepaal je zelf. In principe is alles mogelijk: een weekend kanoën in Duitsland, een bioscoop in het bos bouwen en dan in de buitenlucht een toffe film kijken, kip aan het spit boven een houtvuur braden, kamperen in een frietbuil, je expressie de volle vrijheid geven bij een mooi kunstwerk, niets is te gek. Ook het jaarlijkse zomerkamp organiseer je natuurlijk zelf, en die kan maar zo in het buitenland zijn!

Gebruik je talenten

De explorers leren om te gaan met verantwoordelijkheden en hun zelfstandigheid. De begeleiding doet actief mee in het door de explorers opgestelde programma en helpt als een plan dreigt te stranden. Op die manier biedt het programma voor iedereen een mooie uitdaging en is je tijd bij de explorers een echt avontuur, jouw eigen bedachte avontuur!

Naast de wekelijkse opkomsten gaan de explorers elk jaar een paar keer op kamp.

Zo vind in het najaar ExAct plaats, waar bijna alle explorers van de provincie Drenthe naar toe gaan.

De explorers organiseren in de winter een uitdagende meerdaagse wandeltocht.

Tijdens Pinksteren zijn ze te vinden op het Noordelijk Pinksterkamp met bijna 4.000 andere scouts!

En in de zomer kiezen ze een mooie plek uit in Nederland/Europa om te gaan kamperen.

Begeleiding van de Explorers

Sander Platzer (teamleider)
Sophie Baars

Word lid!

Ben jij tussen de 15 en 18 jaar? Vind je het leuk om iedere week iets leuks te doen? Lijkt het je tof om zelf dingen te organiseren? (en wees niet bang als dat nu nog een beetje spannend lijkt, de begeleiding is er om je hierin te helpen). Wil jij nieuwe vrienden ontmoeten uit de buurt of zelfs het buitenland? Kom dan bij de Explorers!

Iedereen mag een maand gratis komen kijken, voordat je beslist of scouting leuk genoeg is om lid van te worden!
De contributie is €17,50 per maand.

Mail naar info@scouting-erica.nl voor meer info.