We gaan weer beginnen!

28 augustus 2019

De scholen zijn weer begonnen en dus ook scouting in Erica. Hoogtijd om nieuwe avonturen te beleven. En dat moet zeker lukken in dit feestelijke seizoen.

In het seizoen 2019-2020 hebben we naast het gewone programma natuurlijk ook het jubileumjaar in het verschiet. Vanaf januari 2020 kan niemand er meer om heen dat in dat jaar deze scouting vereniging 75 jaar bestaat. Wat dit precies inhoudt zal de komende tijd steeds duidelijker worden.

Een ander hoogtepunt binnen scouting in 2020 is het 100 jarig bestaan van de Welpen in Nederland. Dus de welpen en de Shantihorde hebben komend seizoen dubbel feest.

Vanavond starten de welpen en later deze week volgen ook de scouts, verkenners, explorers, bevers en de shantihorde. De Roverscouts en Plusscouts hebben geen zomerstop gehad en zullen ook deze week weer aanwezig zijn om hun nieuwe plannen te gaan maken.

Komende weken staat in het teken van het overvliegen, de oudste leden binnen de speltakken nemen afscheid van hun groep en zullen 13 september door vliegen naar de volgende speltak. Zij zullen dan starten aan een nieuwe uitdaging die bij hun leeftijd past.

We kijken ontzettend uit naar dit bijzonder feestelijke seizoen.