Winterhike

27 januari 2019

Elk jaar lopen onze speltakken een stevige wandeltocht door het winterse weer. Zo was het zaterdag 26 januari de beurt voor onze 18+ leden om deze lokale ‘tocht der tochten’ weer te lopen. Elk jaar lopen zij vanuit een andere windrichting terug naar ons scoutinggebouw. Het weer zat niet mee dit jaar, zodra de scouts in Nooitgedacht uit de auto stapten om de hike te beginnen werden ze direct natgeregend. De eerste dag werd er gebruik gemaakt van routetechnieken en deze routes liepen door de bossen rondom Schoonloo. Na aangekomen te zijn bij het overnachtingspunt konden even de voetjes met de nodige blaren worden verzorgd waarna de scouts meededen aan een pubquiz. Zondag liepen zij na een stevig ontbijt weer terug naar Erica. De tweede dag was voor velen een stuk zwaarder dan de tocht naar Schoonoord. Voor enkelen viel het slechte weer en de afstand erg zwaar maar zij konden gelukkig met de bezemwagen mee terug naar Erica. De rest liepen stug door en een frikandelletje van de organisatie is wat hen de kracht gaf te blijven lopen. Na een tocht van 50 kilometer in twee dagen tijd, kwamen zij zondagmiddag aan bij het scoutinggebouw. Daar stond een warm soepje voor ze klaar om op te warmen. Zoals elk jaar weer een geslaagde Winterhike! Lijkt jou zo’n gezellig avontuur door het Drentse landschap nou ook leuk en wil je ook een keer meelopen? Dat kan! Neem dan even contact met ons op (info@scouting-erica.nl) en meld je aan als gastloper!