Nieuwjaarswens!

1 januari 2019

BOEM!” Met een flinke knal sluiten we jaarlijks ons scouting jaar traditioneel af, weer een jaar vol mooie herinneringen aan o.a. toffe kampen, uitdagende opkomsten en gemaakte vriendschappen.

Maar we kijken rond deze tijd ook naar de toekomst, het woord is aan voorzitter Aad Sijtsma: 1 januari is een moment dat we elkaar weer een gelukkig en gezond jaar toe wensen. Voor de scouting betekend dat een nieuw jaar met de wekelijke opkomsten, maar ook met de bijzondere activiteiten; winterhikes, Pinksterkamp, zomerkamp, overvliegen, vlotvaren, JOTA/JOTI etc..

Voor enkele leden staat er iets bijzonders op de planning. Zij gaan namelijk naar de andere kant van de wereld! Dit voor de World Jamboree in Amerika, waar alle scouts over de hele wereld samen komen. Ik hoop dat ze een geweldige belevenis krijgen.

Ook in 2019 staat de vereniging open voor kinderen die een keer bij een opkomst willen meedoen, om zo te zien wat Scouting nou precies is. Ik hoop dat ze dan ontdekken hoe leuk scouting kan zijn. Ook de ouders zijn van harte welkom. Zij kunnen dan niet alleen zien hoe leuk het is, maar ook hoe hun kind zich via scouting kan ontwikkelen.

Daarnaast hoop ik dat in 2019 een aantal mensen zich melden om te kijken of scoutingleiding iets voor hun is. We hebben altijd wel een plek voor leiding. Meer handen maken het werk lichter. Neem even contact met ons op, dan gaan we graag een gesprek aan.

2019 is ook het voorbereidingsjaar voor ons jubileum in 2020. We willen alle activiteiten in 2020 een bijzonder feestelijk tintje geven. Daarnaast gaan we de geschiedenis van onze vereniging in beeld brengen. We roepen dan ook iedereen op, die nog leuke foto’s of verhalen heeft, dat bij ons te melden. Dan kunnen we gezamenlijk bekijken hoe we dit kunnen gebruiken. We hopen ook dat veel oud leden zich melden, om eventueel mee te helpen om dit jubileum jaar tot een groot succes te maken.

We staan dus weer voor een nieuw jaar met veel activiteiten en een ware belevenis voor al onze leden. Veel activiteiten in de gezonde buiten lucht, waar ieder kind en volwassene wel behoefte aan heeft. We hebben respect voor elkaar en voor iedereen. We zijn er voor jong en oud. De beste wensen voor 2019!