Noordelijk Pinksterkamp 2018

25 mei 2018

Misschien had je al er iets over gehoord of gelezen in media, vrijdag 18 mei was het dan eindelijk zo ver: het begin van het 88ste Noordelijk Pinksterkamp! Ook vanuit Erica gingen er dit jaar weer een hele delegatie naar de Marnewaard heen. Met bijna 4000 deelnemers is dit een van grootste jaarlijks terugkerende scoutingkampen van Europa. Per leeftijdsgroep beleefd iedereen z’n eigen avontuur.
Zo hielpen de welpen en shantihorde (7 t/m 11 jaar) dit jaar prinses Roezemoes van het koninkrijk Marnewaria mee om de behekste klok en de gemene heks te verslaan! Elke keer wanneer de klok ging, gebeurde er iets vreselijks in het koninkrijk. Ieder subkamp had zijn eigen speciale kracht die ze de prinses moesten leren, hun kracht was: lawaai maken. Tijdens verschillende spelletjes leerden wij ook de toverkrachten van de andere subkampen, zodat we samen de klok konden verslaan. Op maandag hebben we na een weekend vol leuke activiteiten de heks en de klok verslagen De scouts en verkenners (11 t/m 15 jaar) bouwen zelf hun kampterrein op van palen en hout. Iedere patrouille zorgt dat z’n tent staat en dat er een keukentje, een tafel en een tafelvuur ‘gepionierd’ wordt. Die we dan ook de rest van het weekend gebruiken om op te koken. Het thema was “Amerika”, waar ze de nieuwe president Dump gingen helpen om Amerika nog greater te maken. Het winnende subkamp werd dan opgenomen als 51ste staat. Dit werd na vele grote spellen, opdrachten en speurtochten het supkamp waar onze scouts in zaten! De meiden haalden enorm veel punten voor het subkamp binnen met het winnen van de cheerleader-battle (zie ook: www.facebook.com/scoutingerica), waardoor ze zelfs met een bokaal thuiskwamen! Bij onze Explorers (15 t/m 17 jaar) wordt jaarlijks o.a. hun kampeervaardigheid getest. Primitief kamperen staat hierbij voorop. Ze hebben zelf ook een keuken en tafelvuur moeten pionieren, maar daarnaast ook een vernuftig toiletgebouw met wasplaats. Ze waren dit jaar met een wat kleinere groep, maar toch hebben ze alles met elkaar gefikst. Na al dit harde werken draait het NPK om de gezelligheid, van ’s avonds met zijn allen rond een kampvuur zitten tot de activiteiten die worden georganiseerd door de organisatoren, zoals de hike, de krachtmeting en de feesten 's avonds. Zo leer je elk jaar nieuwe mensen kennen en is NPK ook de manier om oude vrienden op te zoeken. Het was een zeer geslaagd kamp, we kijken met zijn allen nu al uit naar volgend jaar!