Scouts vertellen: De winterbike

28 maart 2018

“Hallo, wij zijn Lyanne Hummel en Susanne Hake van de scouts van Erica. Dat is een gezellige groep meiden van 11 tot 15 jaar.

Elke vrijdagavond van 18:30 tot 20:30 hebben we een opkomst in ons scouting gebouw. Daarbij doen we altijd de leukste dingen. We hebben elk jaar meerdere kampen waar we heen gaan.

Afgelopen maand zijn we bijvoorbeeld op Winterbike geweest. Dat is een kamp van 2 dagen waarbij de leiding een overnachting heeft geregeld, en wij als scouts moesten daar met allemaal routetechnieken heen fietsen. Tijdens de opkomsten doen we van allerlei activiteiten. Ook deze maand was het weer gezellig, zo konden we laatst door quizvragen te beantwoorden, ingrediënten winnen, waarmee we later een hele lekkere maaltijd konden koken. Dat was best lastig, we hadden bijna alle ingrediënten voor pannenkoeken, toen een ander groepje ineens de melk won. Toen moesten we snel iets anders verzinnen haha.

Ook zijn we bezig met voorbereidingen voor het NPK (Noordelijk Pinkster Kamp), dat is een erg leuk en groot kamp bovenin Groningen, waar we met veel scoutinggroepen bij elkaar komen (bijna 4000 scouts!). Het thema van dit jaar is Amerika en wij zijn de autoslopers. Dus scouting is niet zoals veel mensen denken, ouderwetse padvinderij, maar het is zeer gezellig. Als het je leuk lijkt kom dan zeer zeker even een opkomst kijken!”