Op avontuur: kinderen hiken ‘de wereld rond’

27 februari 2018

Wandelen in de kou? Niet iedereen staat er op te wachten, toch bleven onze meiden tussen de 7 en 11 jaar oud hier niet voor binnen. Anders gezegd, ze hebben een flinke wandeltocht gelopen! Dit noemen we bij de scouting een ‘hike’.

De hike begon in Parc Sandur. Waarna de kinderen het pad terug moesten vinden naar Erica. Voor de jongste kinderen van de vereniging was dit een hele klus, maar het is ze gelukt! Tijdens de barre en zware tocht hebben de kinderen opdrachten en raadsels moeten oplossen om de weg naar Erica terug te vinden. Gelukkig hebben ze al het één en andere geleerd hoe zij zich in de natuur moeten redden.

Iedere leeftijdsgroep, van jong tot oud, loopt een hike, ook wel de ‘Winterhike’  genoemd. Afhankelijk van de leeftijd van de groep wordt de afstand bepaalt. Waar de jongsten (van 5 tot 7) 5 kilometer lopen, lopen de ervaren leden (18+) van de vereniging maar liefst 50 km. In de volgende editie zullen wij in gaan om de gave verhalen van de Winterhikes 2018!