Verkenners

De verkenners zijn jongens van 11 t/m 15 jaar die elke vrijdag van 18:30 tot 20:30 opkomst hebben. Verkenners gaan naar buiten! Trekken de deur achter zich dicht en gaan de wereld verkennen. Sta op je eigen benen. Ontwikkel je eigen mening. Het hoogtepunt van elk jaar zijn de kampen. Het ultieme avontuur. Met je patrouille in een tent. Je eigen keuken bouwen. Je eigen potje koken op het vuur. Op pad met kaart en kompas. Niet weten waar je ’s avonds slapen zal. Dikke vrienden worden!

Ontwikkel je talenten

Er is ruimte voor iedere Verkenner. Daarom is Scouting ook zo veelzijdig. Van sport & spel tot het oefenen van diverse scouting-technieken. Zo leer je omgaan met een bijl en zakmes, maak je het allermooiste kampvuur, kook je je eigen eten op een houtvuur, leer je werken met kaart, kompas en GPS, leer je je eigen tent opzetten en bouw je je eigen tafel en keuken van hout en touw.

Deze skills heb je nodig wanneer je helemaal zelfstandig gaat kamperen op één van onze vele kampen en weekenden. Met zes verkenners vorm je een patrouille waarmee je door intensief samenwerken zo goed mogelijk probeert te kamperen en alle spelactiviteiten probeert te winnen van de andere patrouilles.

Naast de normale opkomsten op vrijdagavond, gaan de verkenners meerdere keren per jaar op kamp.

In het najaar gaan ze samen met Drentse mede scouts/verkenners op Regio Scouts Weekend.

Ze maken in de winter een mooie meerdaagse speurtocht/wandeling.

Tijdens de Pinksteren zijn ze te vinden op het Noordelijk Pinksterkamp met bijna 4.000 andere scouts.

In het voorjaar wordt er vaak een dag vlot gevaren.

En in de zomer zoeken ze een mooi plekje in Nederland (of net over de grens) voor hun zomerkamp.

Leiding van de Verkenners

Mark Vinke (teamleider)
Erwin van Dooren
Vincent Renker
Erik Drent
Xandra Mensing
Jasper v.d. Kolk

Ben jij tussen de 11 en 15 jaar? Vind je het leuk om iedere week een nieuwe uitdaging aan te gaan en iets unieks te doen? Vind je het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten? Kom dan bij de verkenners!

Iedereen mag een maand gratis komen kijken, voordat je beslist of je scouting leuk genoeg vindt om lid van te worden.
De contributie is €17,50 per maand.

Mail naar info@scouting-erica.nl voor meer info.