De opkomsten beginnen weer!

10 mei 2020

We hopen dat iedereen in goede gezondheid de afgelopen periode door is gekomen en dat we jullie allemaal weer zien. We mogen weer opstarten en dat vinden wij natuurlijk super.

Algemene maatregelen:
Respecteer dat niet iedereen kán of wil meedoen, bijvoorbeeld omdat een jeugdlid, ouder of leiding in een risicogroep valt, werkt in een cruciaal beroep, verkouden of ziek is Zorg dat leden thuis al naar het toilet zijn geweest voordat ze naar de activiteit komen.
Wij zorgen voor voldoende handzeep om handen te kunnen wassen en papieren handdoekjes voor het afdrogen. Voor én na de opkomst van iedere speltak, worden toiletten en wasbakken grondig schoongemaakt.
De activiteiten vinden alleen in de buitenlucht plaats. Bij slecht weer wordt er op tijd gemeld dat de opkomst ​komt te vervallen of online plaats vindt.

Uiteraard zijn er een aantal maatregelen waar we ons aan moeten houden en proberen hier zo goed mogelijk alles op een rijtje te zetten.
In deze mail staan de maatregelen voor onze jeugdleden t/m de explorers.

Bevers, Shantihorde en Welpen:
Als leden gebracht worden blijven ouders bij de fiets of in de auto. Geen ouders ‘aan de kant’ die kijken bij het openen of de activiteiten.
We houden bij het openen en sluiten, een drinkpauze of kringgesprek 1,5 m afstand tussen leiding onderling en tussen de leiding en de kinderen.
Sanitair gebruik is om de beurt en handen wassen wordt op gelet door ​de leiding.

Scouts, Verkenners en Explorers:
We organiseren alleen activiteiten waarbij 1,5 meter te handhaven is tussen leden en tussen leden en leiding. Openen, sluiten en andere momenten waarbij we dichter op elkaar staan, doen we nu ook met 1,5 meter afstand, of slaan we over.

Wanneer begint welke speltak:
Bevers - zaterdag 16 mei 2020
Welpen - woensdag 13 mei 2020