Praktische tips voor het NPK

4 juni 2019

Ga jij op naar het Pinksterkamp, kom je op bezoek, ben je nieuwsgierig, of wou je dat je er bij was maar gaat het dit jaar helaas niet lukken? Dan hebben wij een aantal handige tips om optimaal (mee) te genieten. Van 7 tot en met 11 juni gaan verschillende speltakken van Erica naar de 89e editie van het Noordelijk Pinksterkamp. Op dit kamp komen zo'n beetje alle scouting-groepen uit het noordelijke deel van Nederland bij elkaar, het is dan ook het grootste jaarlijkse terugkerende scoutingkamp van Europa! Per leeftijdsgroep (speltak) staan we verdeeld over de Marnewaard. En elke leeftijdsgroep is weer verdeeld in zogeheten 'subkampen'.

Thema's:

Elk jaar hebben de verschillende speltakken andere thema's. Al ver voor de start van het NPK beginnen de eerste voorbereidingen met themamateriaal. De thema's voor het 89e NPK zijn:
Bevers: 't Dorp
Welpen: Mego Festival
Scouts: Pinksterpop
Explorers: Ich liebe Deutschland
Pivo's: Kloosterleven MCDXIX.89

Bezoekersdag

Dè ideale dag als je nog nooit op Pinksterkamp bent geweest maar toch nieuwsgierig bent naar wat het eigenlijk is. Maar je kan natuurlijk ook iemand komen bezoeken. Op Pinkstermaandag, maandag 10 juni is er gelegenheid tot het bezoeken van NPK. Elk jaar komen hier zo'n 10.000 bezoekers op af!  Het kampterrein is vanaf 13.00 uur tot 17.00 uur opengesteld voor bezoek. Reken op een stevige wandeling om van de parkeerplaats naar het kampterrein te komen (ca. 1 km). Trek dus stevige schoenen aan! Voor het parkeren wordt een parkeervergoeding gevraagd van 1 euro.

Brengen / Halen

Breng je je kind(eren) dan moet je altijd een terreinpas uitprinten, invullen en in je auto leggen. Het terrein is alleen met terreinpas en tot zaterdag 12:00 uur met de auto te bereiken en maandag na 17:00 uur.

hier kun je ons vinden

Leuke links

Waar komen toch al die scoutinggroepen vandaan? Locaties scoutinggroepen NPK Webcam (vanaf vrijdag online) Algemene Webcam NPK Centrale Opening 2019 Opening